Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam.
O Evil Islands w sieci. Porady, dyskusje i inne ciekawostki.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podejżany błąd w kodzie źródłowym C++

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam. Strona Główna -> Pytania z innej beczki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hiacynt90
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Dynowa
Płeć: XY

PostWysłany: Śro 11:21, 15 Lut 2012    Temat postu: Podejżany błąd w kodzie źródłowym C++

Nie wiem, co jest grane, ale doznałem dziwnej sytuacji podczas kompilacji gry "Potwór". Przypominam, iż korzystam z książki pt. "Programowanie gier. Kompedium". To było w siódmym rozdziale w 1 części.

Podam taki kod, a naprawdę to składa się on z 7 plików, ( w tym 3 nagłówkowe):

Kod:
/* '02 Main.cpp' */

/* plik nagłówka ConLib */
#include "ConLib.h"
/* plik nagłówka CGame */
#include "02 Game.h"

/* Start */
void main ()
{
    ConLib         Console;
    CGame          Game (&Console);

    /* Ustaw nazwę okna */
    Console.SetTitle ("Potwor");

    /* Rozpocznij grę */
    while (Game.GetStatus () != GameExit)
    {
        Game.Process ();
    }
}


Błąd występuje w tej pierwszej klamrze tuż po void main ().

Od czego to zależy? Niepewny

Oczywiście korzystam z wx Dev c++.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joogi
Skryba
Skryba



Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 1:35, 16 Lut 2012    Temat postu:

Poproszę o błąd jaki wyrzuca kompilator, bo bez tego to nie da się nic powiedzieć. Tak na przyszłość jeżeli pytasz się o błąd w kodzie to radzę podawać to co wyrzucił kompilator.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hiacynt90
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Dynowa
Płeć: XY

PostWysłany: Czw 12:14, 16 Lut 2012    Temat postu:

Tak wygląda błąd, który mam na myśli. Jedyny błąd w tym pliku
ale 0 ostrzeżeń:


<script></script><noscript>[link widoczny dla zalogowanych]</noscript>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joogi
Skryba
Skryba



Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:07, 18 Lut 2012    Temat postu:

No ale jaki jest kod błędu, bo ty pokazujesz tylko w jakiej linijce jest błąd, a t w sumie może być cokolwiek. Jedno z moich podejrzeń to brak średników w pliku nagłówkowym I dalej ponawiam prośbę o pokazanie konkretnego błędu który wyrzuca kompilator(przy domyślnej konfiguracji powinno być okienko w którym pokazują się błędy, a mi chodzi własnie o te logi).

Takie pytanie kod był dołączony na jakiejś płycie czy sam go przepisywałeś z książki ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hiacynt90
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Dynowa
Płeć: XY

PostWysłany: Sob 22:00, 18 Lut 2012    Temat postu:

Kod cały przepisywałem z płyty. Nie wiem, dlaczego występują błędy, ale wydawało mi się, że robiłem wszystko dobrze.

Informacje w logu powinny być takie jak te poniżej.
Żeby nie było już więcej wątpliwości Mruga

Dane ze wszystkich siedmiu plików:

Kod:
Kompilator: TDM-GCC 4.6.1 64-bit

Building Makefile: "D:\Users\Kokosanka\Desktop\Potwór\Makefile.win"

Wykonywanie  make...

mingw32-make.exe -f "D:\Users\Kokosanka\Desktop\Potwór\Makefile.win" all

g++.exe -c "02 Game.cpp" -o "Objects/MingW/02 Game.o" -I"D:/Program Files (x86)/Dev-Cpp/MinGW64/x86_64-w64-mingw32/include"   

02 Game.cpp: In member function 'void CGame::ShowSplash()':

02 Game.cpp:50:63: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:51:70: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:53:68: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:54:68: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:55:71: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:56:65: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:57:65: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:58:71: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:59:75: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:60:73: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:61:73: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:62:45: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:65:67: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:68:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:69:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:70:68: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:71:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:72:68: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:73:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:74:66: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp: In member function 'void CGame::ShowMenu()':

02 Game.cpp:88:74: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:89:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:90:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:98:47: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:103:67: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:106:68: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:109:68: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:113:43: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp: In member function 'void CGame::ShowGame()':

02 Game.cpp:129:33: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:145:45: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:153:41: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:157:41: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:169:41: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp: In member function 'void CGame::ShowWon()':

02 Game.cpp:200:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:203:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:206:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:209:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp: In member function 'void CGame::ShowLostLife()':

02 Game.cpp:226:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:229:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:232:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp: In member function 'void CGame::ShowLost()':

02 Game.cpp:249:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:252:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:255:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:258:72: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp: In member function 'void CGame::ShowExit()':

02 Game.cpp:267:55: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:268:66: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:269:55: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:270:52: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

02 Game.cpp:271:77: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

g++.exe -c "02 Player.cpp" -o "Objects/MingW/02 Player.o" -I"D:/Program Files (x86)/Dev-Cpp/MinGW64/x86_64-w64-mingw32/include"   

g++.exe -c "02 Main.cpp" -o "Objects/MingW/02 Main.o" -I"D:/Program Files (x86)/Dev-Cpp/MinGW64/x86_64-w64-mingw32/include"   

02 Main.cpp:9:12: error: '::main' must return 'int'

02 Main.cpp: In function 'int main()':

02 Main.cpp:15:31: warning: deprecated conversion from string constant to 'char*' [-Wwrite-strings]

mingw32-make.exe: *** ["02 Main.o"] Error 1

Wykonanie zakończone


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hiacynt90 dnia Sob 22:03, 18 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joogi
Skryba
Skryba



Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 4:28, 19 Lut 2012    Temat postu:

Kod:
02 Main.cpp:9:12: error: '::main' must return 'int'

I to w sumie mówi wszystko Jezyk
Najwyraźniej kompilator podłączony do twojego IDE wymaga, aby funkcja main() zwracała wartość tzn. zamiast swojej funkcji main() musisz mieć kod:
Kod:
int main ()
{
    ConLib         Console;
    CGame          Game (&Console);

    /* Ustaw nazwę okna */
    Console.SetTitle ("Potwor");

    /* Rozpocznij grę */
    while (Game.GetStatus () != GameExit)
    {
        Game.Process ();
    }
    return 0;
}


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam. Strona Główna -> Pytania z innej beczki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin