Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam.
O Evil Islands w sieci. Porady, dyskusje i inne ciekawostki.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PROPOZYCJE ZMIAN W REGULAMINIE
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam. Strona Główna -> Dyskusje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Co robimy z regiem?
Wracamy do starego regulaminu
26%
 26%  [ 4 ]
Zostajemy przy nowym regulaminie
6%
 6%  [ 1 ]
Wprowadzamy regulamin napisany przez Przemka
0%
 0%  [ 0 ]
Do starego regulaminu piszemy FAQ
53%
 53%  [ 8 ]
Inny pomysł - Napisz post
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Razor
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z nienacka
Płeć: XY

PostWysłany: Sob 16:06, 23 Sty 2010    Temat postu: PROPOZYCJE ZMIAN W REGULAMINIE

Regulamin z założenia miał na celu zbalansowanie gry i początkowe działania ku temu były dobre... Do czasu aż powstał nowy regulamin wymyślony przez nie istniejący już klan WoL.

Klan WoL na polskiej scenie EI zaraz po upadku najstarszych klanów wyrobił sobie niesamowitą siłę przebicia, więc doszło do tego, że pomimo iż istniały inne porządne uczciwe klany, to członkowie WoL byli czymś czym niedawno klan Lords chciał być - wielkim guru nie liczącym się z nikim. W tamtych czasach wprowadzali co chcieli i jak chcieli nie zważając na innych, innymi słowy wszystkie działania które były przez nich podejmowane nie były uzgadniane z resztą, gdyż wg. ich wysokiego mniemania nie było takiej potrzeby. Gracze nie przestrzegający ich regulaminu byli tępieni i spora część z nich kończyła grę głównie przez regulamin i tyranię samego klanu WoL, który był bardzo restrykcyjny wobec graczy nie przestrzegających ich zasad.

Samowolka klanu WoL z czasem narosła do tego stopnia, że zaczęli oni również wprowadzać swoje mapki, które jak się później okazało były nie wyważone i wiele osób posiadających dzisiaj expa na poziomie 2G+ na nich expiło. Granie na ich mapkach wiązało się również z ryzykiem zbugowania chara, gdyż każda postać stworzona na innym data niż oryginalne miała w swoich wpisach namieszane z wytrzymałością rąk.
Jak twierdzą fachowcy bug ten był zaimplementowany w czystym balance toolu, który służył naszym map makerom jako programik do dodawania w swojej "bazie" przykładowo nowych potworków.
Nie będę się w tej kwestii jakoś specjalnie rozpisywał, więc przejdę dalej.

Wielu naszych kochaniusich WoL'owiczów zapewne posiadała tego buga w swoich charach, więc dziwną rzeczą jest że przy swoich hiper wyważonych misjach na Jasce, gdzie można było owego buga bardzo łatwo zweryfikować, nasz mega uczciwy klanik nie wykrył tajemniczej wytrzymałości rączek. W końcu mając wysokie mniemanie jest się kimś z pozoru tak dobrym, że nie widzi się tego, iż wielkiemu pro z klanu WoL rąk nie urywa przy hp rzędu 1,2k na przykładowym żywiole, a jakiemuś noobowi który grać nie umie, urywa rąsie przy 1,5 - 1,8k hp.
(Coś takiego jak "fart" albo "szczęście" przy niskim hp nie wchodzi w grę, gdyż nawet żywioł z ich mapki potrafił przysadzić krytka za dwa koła, nie mówiąc już o golemie, więc bajki o jednym na milion można sobie schować).
Oczywiście wielkość ta polegała na wiadomym bugu i śmiem twierdzić, że po pewnym czasie zorientowali się, że coś jest nie tak, lecz nie chcieli psuć nikomu zabawy i zostawili to tak jak jest. Wyobraźcie sobie co by było gdyby w tamtych czasach informacja o tym bugu wyszła na światło dzienne... Ile wtedy osób grało na Jasce? Pomyślcie sobie o reakcji tych ludzi i co by się stało wtedy z klanem WoL.
Dowodów na powyższy czyn nie mam, to fakt. Lecz prawdopodobieństwo wykrycia tego buga było bardzo wysokie, rzędu 80-90%. Potworki z ich mapek miały na tyle wysoki dmg, że można było zobaczyć różnicę jak komuś nie urywa rąk przy niskim hp przy częstych próbach, a innemu z nieco wyższym hp wręcz je rozrywa.

W kwestii wprowadzania nowych ulepszeń mogę się powołać na ich regulamin w którym było jasno napisane, że wszelkie modyfikacje w grze są zabronione, tymczasem oni sami temu nie podlegali, gdyż jak widać wprowadzali własne mapki i w dodatku robili to bez uzgadniania z innymi.
Powiecie mi, że chcieli polepszyć grę? Może cel był tego dobry, lecz wykonanie mierne.

Przechodząc do samego regulaminu, który wprowadzili mogę też powiedzieć, iż był on robiony pod nich samych.
Pełno wpisów na Jasce, których z początku nie było, bo z początku sprawa wyglądała tak, że stworzyli sobie nie pisane zasady o których nikt nie wiedział, lecz odziwo musiał ich przestrzegać. Takie działania były skutecznym środkiem do udupienia nie jednej osoby, która nie miała 1k hp a grała na ich mapkach. W związku z falą sprzeciwów dla tego typu działań w końcu dodali wpisy z wymaganiami na ich mapkach.
Lecz tutaj można znów zaobserwować fakt, że owe wymagania były po raz kolejny ustalane przez nich samych, bez udziału reszty ludu. A całość wyglądała tak, że robili mapki i sami ustalali pod nie zasady.

Ogólnie cały nowy regulamin, który został przez nich wprowadzony był robiony pod nich samych. Nie było w nim uwzględnionych zasad pod wszystkie klasy postaci, tylko pod 3 - mag, woj włócznik/topornik i łucznik. Innymi klasami postaci wg. ich zasad po prostu nie da się grać - przykład dagger, maczugowiec (nie młotnik) i miecznik. I tutaj nie chodzi o to, że te klasy są słabe i imba, tylko o to, że autorzy regulaminu stwierdzili, że skoro te klasy są słabe, to nawet nie ma sensu zrobić ogólnych wymagań pod wszystkie klasy. W każdej grze są klasy mocniejsze i słabsze, chodzi tutaj o różnorodność, a nie bezmyślne nawalanie jednym i tym samym. O co mi chodzi? No o to, że te 3 słabsze klasy, które wymieniłem zostały z góry skreślone jakimiś zasadami. Gdyby od początku zasady były dobrze napisane, to teraz nie widywalibyśmy na serwerach samych wojów włóczników... Bo oni są the best... Każdy miałby możliwość zagrania tym, czym chce, bez narzucania... Wystarczy spojrzeć na zasady przechodzenia z mapki na mapkę, której nikt z obecnych nowych graczy nie przestrzega, ale o tym później. Wystarczy, że ktoś sobie popatrzy na wymagania przejścia na kolejną mapkę i już wie czym musi grać... Z góry wie, że zasady nie pozwolą mu na czystą grę np. miecznikiem, który nie będzie w stanie wykonać 2 misji na 4 mapce Gipath za pomocą miecza, no chyba że... No właśnie - kupi włócznię... Ale chwila... Ja gram miecznikiem, czy włócznikiem? Jaki to ma sens? Nie mogę grać tym czym chcę, bo i tak w pewnym momencie zostaje mi narzucona konkretna broń - broń i typ klasy pod którą pisane były zasady. Sami mi przyznacie racje, że miłą odmianą byłoby zobaczyć czystego daggera, albo miecznika bez żadnych domieszek. Warto też pomyśleć o tych wszystkich broniach, które gra i sami twórcy nam udostępnili, a my sami uniemożliwiamy ich używania.

Na samym początku tego posta napisałem jaki cel miało stworzenie regulaminu - chodziło tu o zbalansowanie gry.
Regulamin miał tą grę balansować, a nie uniemożliwiać korzystania z jej dobrodziejstw, oczywiście żeby mnie ktoś źle nie zrozumiał i nie pomyślał sobie o modach...

Przy pisaniu zasad nowego regulaminu nie uwzględniono też nowych graczy.
Wiecie, nie każdy kto zaczyna grę, zna wszystkie sposoby czy tricki na misje. Nie każdy będzie potrafił zrobić daną rzecz w sposób jaki się wymaga w regulaminie.
Nie jestem za ułatwianiem gry, tylko za jej POPRAWNYM zbalansowaniem.
Gdyby ludzie mieli alternatywy robienia różnych rzeczy, a nie tylko jedną twardą zasadę, to napewno grałoby więcej osób i przyjemność z gry byłaby większa.
Lubie trudną grę... Rygor jest dobry, ale trzeba pamiętać, że są pewne granice... Granice zrobienia z czegoś trudnego, coś niemożliwego.

Za czasów WoLu, który wywierał silny wpływ na ogół graczy, było bardzo dużo osób, które fanatycznie przestrzegały i wymagały od innych znajomości regulaminu, a każdy kto nie przestrzegał nawet 1 pktu był oszustem, moderem i wszystkim co najgorsze, zaś nowi gracze mając przed sobą taki obraz gry, albo dostosowywali się do tych zasad by być UCZCIWYM (ofc to było na siłę), albo stwierdzali prosty fakt, że jak mają grać na tak spierdolonych zasadach przy takich chorych ludziach, to lepiej sobie odpuścić tą grę.
Zadam Wam teraz takie małe pytanko. Co robi newbie, który widzi, że nikt nie chce z nim grać z powodu jakiegoś regulaminu, a gra bardzo mu się podoba? Odpowiedź zostawiam Wam

Wszyscy pamiętają czarne listy - tak, tak przypominają się stare czasy fanatyzmu regulaminowego i tępienia oszustów, a to wszystko przez jeden klan, który zaszczepił takie myślenie u innych normalnych graczy, którzy stali się bezmyślnymi popierdolami grającymi na zasadach, których tak naprawdę sami nie rozumieli. Oczywiście z czasem fanatyzm regulaminowy zaczął zanikać, bo ludzie zaczęli odchodzić, czasem może nawet zaczynali mądrzeć, kto wie. Po upływie tych kilku lat od "panowania" WoLu patrząc z perspektywy czasu, widać, że w obecnym czasie nie wiele zostało po dawnym fanatyźmie.
W chwili obecnej mamy 2 stare klany, które przetrwały ten nazwijmy to "okres rozpadu", są to klany: Devils, którego jestem członkiem oraz klan Cysters. Członkowie tych klanów jako starzy doświadczeni gracze mają obowiązek pilnowania porządku w sprawach regulaminowych oraz ogólnego porządku w grze, lecz jak można zauważyć, graczy ze starego pokolenia jest co raz mniej, można nawet rzec, że jest ich garstka, a nowych graczy pomimo upływu lat nadal jest znaczna ilość i nie przywiązują oni już specjalnej wagi do regulaminu ze względu na niektóre zasady w nim zawarte oraz brak "tępicieli". Jednym słowem zaczyna robić się samowolka.

Taka sytuacja obecnie panuje w świecie EI, więc należałoby znaleźć przyczynę robienia tej samowolki. Daleko szukać nie trzeba. Wystarczy spojrzeć na regulamin WoLu i ich zasady przechodzenia z mapy na mapę.
W sumie nic by nie było w tym złego, gdyby była możliwość wyboru regulaminu (stary lub nowy), bez stawiania nowych graczy pod ścianą, wprowadzając nowy regulamin jako obowiązkowy. Po raz kolejny została wprowadzona rzecz przy której nie brano pod uwagę ogółu.

Nowy regulamin w przeciwieństwie do starego różni się tym, że w nowym regulaminie znajdziemy zasady z dupy wyjęte, napisane pod samych twórców. Przykładem są wpisy z wymaganiami grania na mapkach twórców nowego rega (czyt. WoL), przechodzenie z mapy na mapę, którego nikt nie przestrzega. Tutaj należy też opisać swego rodzaju paradoks jaki występuje w nowym regulaminie. Otóż mamy zasadę mówiącą o tym, że nie należy grać tam gdzie się nie daje rady, a druga zasada z nie przechodzeniem na kolejną mapkę bez wykonania 2 misji z poprzedniej nie umożliwi nam wykonania czynu z graniem tam gdzie sobie nie radzimy. No bo jak można grać gdzieś gdzie się nie daje rady, skoro nie pozwala nam na to ilość wykonanych misji na danej mapce?...
To tak na marginesie ofc. A biorąc pod lupę (w końcu) samą zasadę przechodzenia z mapę na mapę można stwierdzić, iż jest ona nie potrzebnym wpisem uprzykrzającym grę graczom. Podam przykład.
Żeby móc iść na trzecią mapkę Gip na dziki wg. nowego regulaminu muszę wykonać 2 misje z 1 mapy oraz 2 misje z 2 mapy, ale jeżeli teoretycznie i praktycznie jestem w stanie sobie dać rady na tej trzeciej mapie, bez zrobienia wymaganych misji, to czemu nie mogę tam grać? Czemu ta zasada na siłę ogranicza możliwości gracza? W starym regulaminie było to rozwiązane w sposób taki, iż wystarczyło samemu zblokować i zabić kilka potworków na raz, na mapie na której chce się grać, a w nowym regulaminie tworzą się oddzielne grupy graczy, o tych samych możliwościach, których jedyną różnicą jest ilość wykonywanych zadań.
Przez ostatni tydzień mojej gry nie zagrałem z ani 1 nowym graczem. Wiecie czemu? Bo żaden nie przestrzega tej zasady, zasady która została wprowadzona na siłę. W świetle nowego regulaminu gracze z którymi miałem możliwość rozmowy byliby unlegit ze względu na tą zasadę. Na pytania typu skąd znasz regulamin lub na którym regulaminie grasz większość odpowiada najczęściej, że regulamin zna z gislandu, ale przestrzega starego regulaminu, bo nowy jest zje... Ludzie wiedzą o tym, żeby nie przeskawiać z wyspy na wyspę, nie używać itemów z wyspy wyższej na niższej, nie brać kasy etc. i się do tego dostosowywują, bo jednak widzą, że to nie jest złe, ale jak mają grać na zasadach z dupy wyjętych, to się na nie wypinają.
Nowi gracze grają po prostu normalnie, bez przejebanych zasad, nie chcą mieć utrudnianej gry na siłę.
Przez nowy regulamin zawęża się krąg osób z którymi można uczciwie grać, bo 80% obecnych oszustów jest wynikiem nie przestrzegania jednej zasady, oczywiście pomijam tu noobków, którzy ogólnie rzecz biorąc mają w dupie dobro gry i srają na regulamin, ale zwracam tu raczej uwagę na tych, którym regulamin nie jest taki obojętny.

Moim zdaniem najważniejszym pktem w regulaminie, którym należy się kierować podczas gry jest granie na własne sumienie oraz nie granie tam gdzie się nie daje rady i te dwa punkty załatwiają całą sprawę z zasadą przechodzenia mapek. Prosto i przyjemnie, bez ograniczania na siłę.
Dlatego w podsumowaniu tego posta zaprezentuję Wam propozycję nowego regulaminu, który by zastępował obecny, obowiązkowy, chory regulamin.
A dla tych, którzy chcą zrobić w tej grze totalny rygor polecam regulamin Przemka|Devils.

Cytat:
Nie wolno grac z kimkolwiek i uzywac modow ofc.

Gipath:

Nie wolno uzywac zadnej zbroi ani broni. Nie mozna tez robic zadnych misji zeby nie dostac za szybko expa. W ogole to wolno tylko zabijac kroliki. Oczywiscie nie wychodzac z wioski! Generalnie to w ogole nie wolno wlaczac gry.
Na Ingos mozna przejsc kiedy uda nam sie zebrac wszystkie mobki z ostatniej mapki naraz i je ubic solo, za kazdym razem trafiajac krytyka w glowe.

Ingos:

Dozwolone jest wziecie najgorszych butow z cienkiej skory z Gipath. Zabijamy tylko jelonki a po zebraniu 10k expa musimy zrobic samemu Robaloglowych. Oczywiscie tak jak w przypadku przejscia z Gipath: Zbieramy wszystkie mobki i krytyki w glowe. Macie buty z cienkiej skory wiec dacie rade.

Suslanger:

Zeby nie przedluzac: mozna wziac sztylet z kamienia. Nie robimy zadnych misji zeby nie zdobyc zadnego expa i bron Boze nie wolno zabijac zadnego mobka. Od razu robimy Aiseta zbierajac wszystkie moby z mapy i zabijajac go jednym krytykiem w glowe. Oczywiscie nie od tylu bo by bylo za latwo. Wtedy mozna isc na jaske.

Jaskinia:

Sztylet mozna zmodyfikowac do granitowego a buciki do grubej skory. Gramy tylko na najtrudniejszej mapie zabijajac wszystko jednym strzalem w glowe.

Aha, oczywiscie magia jest permanentnie zabroniona. Nawet ogladniecie czaru w sklepie jes zabronione.

Oczywiscie to wszystko jak w przypadku Gipath: W ogole nie wlaczajac gry.


Teraz pozwolę sobie przedstawić propozycję regulaminu w wersji ogólnej, stworzony przez klan Devils.

Cytat:
1. Absolutnie zakazane jest używanie jakichkolwiek programów modernizujących pliki gry, wszelkich dodatków, mappacków etc. Zabronione jest też zmienianie statystyk postaci przy pomocy programów do tego służących, lub w inny sposób. Niedozwolone jest również wszelakie zmienianie danych plików gry. Katalog Evil Islands ma wyglądać tak, jak wyglądał świeżo po instalacji.

2. Zabronione jest przyjmowanie, a także dawanie innym graczom broni, zbroi, czarów, ani jakichkolwiek innych przedmiotów. Sprzedawać i kupować przedmioty można jedynie za cenę sklepową jaką musielibyśmy zapłacić za jego kupno. Nie taniej, ani nie drożej.

3. Maksymalna ilość pieniędzy jaką możesz pożyczyć to połowa Twojego doświadczenia. Przykładowo: jeśli masz 3k exp, to możesz pożyczyć maksymalnie 1,5k pieniędzy. Gotówkę należy oddać w przeciągu trzech dni.

4. Nie noś żadnych przedmiotów, czarów, run, itp. z wyspy 'wyższej' niz na tej na której aktualnie przebywasz. Przykładowo: możesz używać broni z Gipath na Ingos, lecz nie możesz używać broni z Ingos na Gipath.

5. Po przejściu na kolejną wyspę nie wolno wracać na poprzednią. Czyli, np. jeśli przeniesiesz się na Suslanger, nie wolno Ci już grać na Ingos ani Gipath. Wyjątek stanowi Jaskinia i Suslanger. Możesz wracać na Suslanger, ale tylko pod warunkiem, że nie będziesz używał żadnych przedmiotów z Jaskini.

6.

6.1. Aby przejść na kolejną mapkę danej wyspy musisz na niej samodzielnie dawać radę. Oznacza to, że nie powinno Ci sprawiać trudności zabijanie samemu pojedynczych i/lub grupy potworów w otwartej walce. Jeśli tak nie jest, nie graj na danej mapie. Aby dać Ci pełen obraz tego, gdzie możesz grać, dostosuj się do tego punktu, a także do punktu 8, 9 i 12 tego regulaminu.

6.2. Przechodzenie na następną wyspę odbywa się według następujących kryteriów:
- Aby przejść z Gipath na Ingos musisz mieć minimum 40k doświadczenia, lub samemu zablokować i zabić 3 śnieżne tygrysy naraz, lub wykonać samemu przynajmniej 2 misje z 4 mapy Gipath
- Aby przejść z Ingos na Suslanger musisz mieć minimum 140k doświadczenia, lub samemu zablokować i zabić 3 pająki, lub wykonać samemu przynajmniej 2 misje z 2 mapy Ingos
- Aby przejść z Suslanger na Jaskinię musisz mieć minimum 1,5kk doświadczenia, lub samemu zablokować i zabić 3 słabe zombie, lub wykonać samemu przynajmniej 2 misje z 2 mapy Suslanger. (wyjątek w przypadku wojowników - muszą być w stanie zablokować zombie na wystarczająco długo, aby inny mag zdołał je zabić. To samo tyczy się drugiej i trzeciej mapy Jaskini).

7. Zabronione jest korzystanie z wszelkich bugów (błędów) gry, np. zabijanie Aiset-Beka przez zamkniętą bramę.

8. Nie graj tam gdzie sobie nie radzisz. Jeśli Twoja postać jest zbyt słaba aby grać na danej mapie, lub jest jej bardzo ciężko, to nabierz jeszcze trochę doświadczenia.
Twoja postać ma grać tam, gdzie samodzielna, otwarta walka nie sprawia jej wielkich trudności.

9. Nie graj z osobami którym nie jesteś w stanie pomóc, lub które nie potrafią Tobie pomóc. Postacie muszą być względnie zrównoważone umiejętnościami. Dla przykładu: Dozwolone jest gdy grają ze sobą postacie, które razem dają sobie radę na 4 mapce Gipath, a nie jedna silna postać, a druga słaba z zamiarem leczenia kompana.

10. W czasie gry aktywnie uczestnicz w wydarzeniach na mapie. Niedozwolone jest stanie z boku i nabijanie ciężko nabywanego przez kogoś doświadczenia. To samo tyczy się ciał wrogów: nie zbieramy tych które się nam nie należą. Jeśli wykonujecie misję/polujecie razem, dzielcie się zdobyczami z wrogów po równo.

11. Nie graj z osobami co do których uczciwości nie jesteś pewien. Upewnij się czy dana osoba przestrzega tego regulaminu. Jeśli nie, nie graj z nią i w miarę możliwości staraj się ją namówić do jego przestrzegania. Lepiej z kimś nie zagrać niż dać sobie zepsuć postać, gdyż granie z osobami nieuczciwymi również czyni Twoją postać nieuczciwą.

12. Graj na własne sumienie! To najważniejszy punkt. Regulamin został stworzony abyś czerpał z gry jak największą przyjemność. Jeśli uważasz, że jesteś w porządku naginając punkty regulaminu, to proszę bardzo. Nikt nie rozkazuje Ci abyś na nim grał. Jednak tylko on zapewnia Ci szeroko rozumianą uczciwość i jeśli Ci na tym nie zależy, uszanuj tych którzy mają inne zdanie. Nie daj się ponieść swojej niecierpliwości i graj wg powyższych punktów a na pewno znajdziesz wielu kompanów do gry. Jeśli wolisz grać inaczej - Twoja wola, ale uczciwie się do tego przyznaj i nie kręć. Kłamstwo nie jest tu tolerowane.

13. Jeśli nie jesteś pewien czy jakiś czyn który dokonałeś, lub masz zamiar dokonać jest uczciwy, zapytaj kogoś ze znanego uczciwego klanu (np. Devils, Cysters) czy to w grze, czy na forum. Często rób nawet po kilka kopii postaci aby w razie czego móc ją wczytać i nie musieć przez jeden głupi błąd kasować postaci.

14. Regulaminu przestrzegaj w 100%! Żadne ustępstwa nie są tolerowane. Albo grasz całkowicie wedle zasad wszystkich punktów regulaminu, albo nie grasz wg żadnych. Ostrzegamy kolejny raz: nie daj się ponieść swojej niecierpliwości!

15. Oprócz powyższych zasad na serwerach gry obowiązuje również szeroko rozumiana dyscyplina i kultura słowna. Nie obrażaj nikogo, na mapę nie wchodź bez pytania itd. Pamiętaj, że postaciami również kierują żywi gracze!


Regulamin pomimo swojej wielkości, jest napisany w sposób jasny i przejrzysty, tak żeby nie było w nim żadnych niejasności.
Nie zawiera on nie potrzebnych utrudnień, które tylko psują i utrudniają grę z innymi.

Wybaczcie, że ten post zajął mi tyle miejsca, ale niestety nie da się opisać bałaganu jaki pozostawił po sobie klan WoL w dwóch zdaniach.
W końcu nadszedł czas na posprzątanie tego bydła.
Proszę o skomentowanie całej tej sytuacji z klanem WoL oraz sytuacji z obecnym regulaminem. Co myślicie o zmianach etc. etc. Proszę o opinię i głosy w sprawie wprowadzenia nowego regulaminu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Delanov19
Powieściopisarz
Powieściopisarz



Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: znienacka

PostWysłany: Sob 18:21, 23 Sty 2010    Temat postu:

Od siebie dodam tylko 2 sprawy:

1. Nie powinno byc czegos takiego jak "mozesz isc na sus majac 140k expa"... wychodzi na to ze moge magiem wbic 140k na Karansulu i isc na sus..

2. Wpadlem na pomysl aby dodac adnotacjie do punktu w ktorym jest mowa o przechodzeniu z mapa na mapy. Dla przykladu Gipath: ktory mag zrobi sam 2 misji z drugiej mapy ?? Jasnowidza i Swinke ? Jest to mozliwe ale musi pakowac w Bk i miec porzadna bron... Dla mnie mag to mag, jego bron to miecz dla poprawienia obrony a nie wlocznia do bicia jaszczorek po czerepach.

Tak samo ma sie sprawa woja na jasce, ktory bez czarow nic nie zrobi,a powinien byc w stanie..

Wracajac do sedna sprawy, co myslicie o czyms takim:

Gracz moze przejsc na 3 mape gipath pod warunkiem ze wykona 2 misji z poprzedniej mapy...ale niekoniecznie sam. Powiedzmy ze mam maga i gram z wojem na 2 mapie. Robimy bez problemu obie wymagane misje i mozesz isc na 3 mape...ale tylko nas dwoch. Oczywiscie moze do nas dolaczyc postac ktora gra na 3 mapie pod warunkiem ze jej exp oraz radzenie sobie na tej mapie jest porownywalne z naszym. Prosciej:

A i B robia misje na drugiejj mapie -> A i B poluja sobie na dziki. Pozniej oczywiscie zeby samemu grac na 3 mapie musimy solo wykonac dwie misje z poprzedniej. Moze to odrobine urozmaicic rozgrywke..no i ludzie wreszcie zaczna grac ze soba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Delanov19 dnia Sob 18:23, 23 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mały
Moderator Naczelny
Moderator Naczelny



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: XY

PostWysłany: Sob 19:47, 23 Sty 2010    Temat postu:

Cytat:
2. Wpadlem na pomysl aby dodac adnotacjie do punktu w ktorym jest mowa o przechodzeniu z mapa na mapy. Dla przykladu Gipath: ktory mag zrobi sam 2 misji z drugiej mapy ?? Jasnowidza i Swinke ? Jest to mozliwe ale musi pakowac w Bk i miec porzadna bron... Dla mnie mag to mag, jego bron to miecz dla poprawienia obrony a nie wlocznia do bicia jaszczorek po czerepach.

Nie rozumiem... Początek tego fragmentu pokazuje tak jakbys chciał coś dodać do regulaminu. JEdnak im dalej czytam, tym bardizej przekonuję się, że jednak Ci pasuje ten regulamin, bo dzięki niemu nie trzeba robić tych 2 questów... Ale byćmoże to ja jestem zbyt ograniczony i nie rozumiem prostych rzeczy i stąd to nieporozumienie:|

Cytat:
Gracz moze przejsc na 3 mape gipath pod warunkiem ze wykona 2 misji z poprzedniej mapy...ale niekoniecznie sam. Powiedzmy ze mam maga i gram z wojem na 2 mapie. Robimy bez problemu obie wymagane misje i mozesz isc na 3 mape...ale tylko nas dwoch. Oczywiscie moze do nas dolaczyc postac ktora gra na 3 mapie pod warunkiem ze jej exp oraz radzenie sobie na tej mapie jest porownywalne z naszym. Prosciej:

A i B robia misje na drugiejj mapie -> A i B poluja sobie na dziki. Pozniej oczywiscie zeby samemu grac na 3 mapie musimy solo wykonac dwie misje z poprzedniej. Moze to odrobine urozmaicic rozgrywke..no i ludzie wreszcie zaczna grac ze soba

Pomysl moze i jest dosc sensowny, ale mysle, ze te co sa starcza... Im wiecej dodamy warunkow, tym bardziej odpychajacy bedize regulamin... Przecietny newbie spojrzy na niego i powie:"its way too long":|


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemek
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Nie 11:28, 24 Sty 2010    Temat postu:

Delanov19 napisał:

1. Nie powinno byc czegos takiego jak "mozesz isc na sus majac 140k expa"... wychodzi na to ze moge magiem wbic 140k na Karansulu i isc na sus..


Owszem, możesz. Wesoly Jesli czujesz, ze takie granie Ci odpowiada i chcesz isc na Sus nawet nie zawitajac na 2 mapce Ing i prawdopodobnie nadal biegajac jeszcze ze sprzetem z Gipath no to dlaczego mielibysmy Cie ograniczac? Jesli lubisz sie meczyc to tak graj. To tylko przyklad taki, nie twierdze, ze tak grasz. Wesoly

Delanov19 napisał:


2. Wpadlem na pomysl aby dodac adnotacjie do punktu w ktorym jest mowa o przechodzeniu z mapa na mapy. Dla przykladu Gipath: ktory mag zrobi sam 2 misji z drugiej mapy ?? Jasnowidza i Swinke ? Jest to mozliwe ale musi pakowac w Bk i miec porzadna bron... Dla mnie mag to mag, jego bron to miecz dla poprawienia obrony a nie wlocznia do bicia jaszczorek po czerepach.

Tak samo ma sie sprawa woja na jasce, ktory bez czarow nic nie zrobi,a powinien byc w stanie..

Wracajac do sedna sprawy, co myslicie o czyms takim:

Gracz moze przejsc na 3 mape gipath pod warunkiem ze wykona 2 misji z poprzedniej mapy...ale niekoniecznie sam. Powiedzmy ze mam maga i gram z wojem na 2 mapie. Robimy bez problemu obie wymagane misje i mozesz isc na 3 mape...ale tylko nas dwoch. Oczywiscie moze do nas dolaczyc postac ktora gra na 3 mapie pod warunkiem ze jej exp oraz radzenie sobie na tej mapie jest porownywalne z naszym. Prosciej:

A i B robia misje na drugiejj mapie -> A i B poluja sobie na dziki. Pozniej oczywiscie zeby samemu grac na 3 mapie musimy solo wykonac dwie misje z poprzedniej. Moze to odrobine urozmaicic rozgrywke..no i ludzie wreszcie zaczna grac ze soba


Wiesz, moglibysmy zrobic dziesiatki mozliwych wariacji, kombinacji i warunkow przejscia na kazda nastepna mape, ale to sie troche mija z celem. Powiem Ci nawet, ze takie bylo poczatkowe zalozenie, ale stwierdzilismy, ze zajmowaloby to strasznie duzo miejsca i mogloby odstraszac graczy ktorzy go przeczytaja. Zalozenie jest takie, ze ktos przeczyta tego rega raz i juz wszystko wie, ewentualnie czasami zerknie zeby sie w czymstam upewnic. Kolejnym zalozeniem bylo tez stworzenie rega takiego, aby wymagania byly bardzo niskie, ale tez na tyle wysokie zeby nie dochodzilo do sytuacji w ktorych np. char 500exp chodzi w grupie 6-osobowej na martwe z zamiarem leczenia bo to po prostu jest smieszne. Mam nadzieje, ze to rozumiesz, aczkolwiek chetnie wysluchamy jeszcze jakichs propozycji jesli Ty, lub ktokolwiek inny takowe ma, choc mamy nadzieje, ze nic nie trzeba bedzie zmieniac bo reg w obecnej formie wydaje sie nam rozsadny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemek dnia Nie 11:31, 24 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Delanov19
Powieściopisarz
Powieściopisarz



Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: znienacka

PostWysłany: Nie 13:03, 24 Sty 2010    Temat postu:

Przemek moglibysmy zrobic tysiece mozliwych kombinacji co jak gdzie i kiedy przechodzimy na nastepna mape jezeli kazdy by dopisywal do rega co mu sie podoba. Zreszta ja podalem tylko pomysl, tak szczerze to wpadl mi do glowy dopiero jak czytalem post Razora, wiec napewno nie jest on ani poprawnie napisany ani tym bardziej by nie wyladowal w regu jako kolejny punkt.

Co do tego ze jest w jakis sposob bardziej "zlozony" to od razu go dyskwalifikuje ? Powiem wam ze niektorzy gracze nie potrafia zrozumiec sensu obecnego rega, co za tym idzie argument "its way too long" dla mnie nie na miejscu Kwadratowy

Przemek zeby postac 500xp mogla isc na martwe nawet w 6 osobowej grupie musialaby wykonac w 6 osob po 2 misje z kazdej poprzedniej mapy. Ile by expa zebrala ?? 200, 300 ? niech bedzie i 500... Dla mnie nie doszliby dalej jak na 3 mapke, a i tak mieliby mniej niz 1k expa. Z miejsca powiem ze jakby chodzili w 6 na dziki to za kazde przejscie mieliby po 260 kasy. To nawet nie jest warte zachodu Kwadratowy
Zebranie takiej grupy to juz jeden problem, kolejny to czas przez jaki by grali. Wystarczy nieobecnosc jegnego gracza z ich grupy i juz musza sie cofac na poprzednia mapke wykonac wymagane misje.

Jakbym mial chwile czasu moge pomyslec nad uproszczona wersja tego pomyslu, jednak chcialbym najpierw posluchac opini reszty. Szkoda marnowac czasu na cos co i tak zostanie wywalone do kosza.

Przemek napisał:

Owszem, możesz. Wesoly Jesli czujesz, ze takie granie Ci odpowiada i chcesz isc na Sus nawet nie zawitajac na 2 mapce Ing i prawdopodobnie nadal biegajac jeszcze ze sprzetem z Gipath no to dlaczego mielibysmy Cie ograniczac? Jesli lubisz sie meczyc to tak graj. To tylko przyklad taki, nie twierdze, ze tak grasz.


Nie do konca rozumiem...chodzi Ci ze robienie w kolko Karansula to klopot ? dla mnie to najbardziej oplacalna misja na Ing. Nie liczylem ile jest za nia exp/kasy i w jakim czasie ja robie, poprostu mam takie wrazenie. Gdyby bylo napisane w regu "Aby przejsc na Sus musimy miec 140k expa i wykonac misje z 2 mapy Ing" wtedy by mi sie ten punkt podobal


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Delanov19 dnia Nie 13:07, 24 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Razor
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z nienacka
Płeć: XY

PostWysłany: Nie 14:05, 24 Sty 2010    Temat postu:

Delanov napisał:
Nie do konca rozumiem...chodzi Ci ze robienie w kolko Karansula to klopot ? dla mnie to najbardziej oplacalna misja na Ing. Nie liczylem ile jest za nia exp/kasy i w jakim czasie ja robie, poprostu mam takie wrazenie. Gdyby bylo napisane w regu "Aby przejsc na Sus musimy miec 140k expa i wykonac misje z 2 mapy Ing" wtedy by mi sie ten punkt podobal

Tu chodzi o zbalansowanie gry, tak żeby dało się grać każdą klasą postaci.
To o czym mówisz nie byłoby niczym innym jak uproszczeniem obecnych zasad, zasad które wprowadził WoL.
Powtórzę jeszcze raz - zasady, które teraz mamy są stworzone praktycznie pod 3 klasy: woj włócznik, topornik i mag innymi klasami postaci nie jesteśmy w stanie grać na "czysto". Spróbój zrobić archerem za pomocą łuku umarlaka... Granice expowe są alternatywą dla robienia 2 misji z każdej mapki i przechodzenia na kolejną wyspę.
Rozważaliśmy też możliwość wprowadzenia ograniczenia przechodzenia z mapki na mapkę (nie z wyspy na wyspę jak się niektórym myli) w postaci zblokowania kilku potworków na raz i zabiciu ich tak jak to było w starym regu, ale po co to skoro jest pkt mówiący o nie graniu tam gdzie się nie daje rady oraz graniu na własne sumienie. Po co mam mieć ograniczenia z misjami, czy potworkami skoro jeżeli nie będę dawał rady na jakiejś mapce, to po prostu na niej nie gram, a jak daję rady to idę bez robienia misji. Przykładowo ktoś też może sobie radzić na danej mapce, a nie dawać rady zrobić misji z poprzedniej. Weź też pod uwagę fakt, że "bossy" z misji są przeważnie dużo trudniejsze do zabicia niż zwykły potworek z kolejnej mapy.
Granice expowe zostały optymalnie dobrane. Jednemu będzie łatwiej wbić tego expa, a drugiemu trudniej, proste. Chodzi tu o wyrównanie możliwości, a nie robienie osobnych zasad pod każdą klase, bo byłoby to bez sensu.
Daggerem nie będziesz w stanie zrobić misji na 4 mapce Gip, co najwyżej będziesz w stanie ubić zwykłego mobka... Taki dagger też nie będzie raczej się męczył na tej 4 mapce, tylko będzie wolał wbijać te 40k na 1, 2, 3 mapce - fakt faktem zajmie mu to sporo czasu, ale przy takiej opcji każdy ma równe szanse. Drugą alternatywą jest zabicie określonej ilości potworków na 1 mapce kolejnej wyspy.
Zasady regulaminu, który tu przedstawiliśmy nie zabrania Ci grania po staremu, czyli wg. zasad które są teraz. Możesz sobie robić po 2 misje z każdej mapki i iść dalej albo wystarczy, że zrobisz 2 misje z ostatniej mapki.
Odwołując się jeszcze do poniższego fragmentu
Delanov napisał:
1. Nie powinno byc czegos takiego jak "mozesz isc na sus majac 140k expa"... wychodzi na to ze moge magiem wbic 140k na Karansulu i isc na sus..

Wbicie określonego expa jest tylko jedną z alternatyw przejścia na kolejną wyspę. Dobrym magiem będziesz w stanie przejść na Sus nawet poniżej 100k expa, tak samo ma się sprawa z wojem.
Sprawa jest prosta. Chcesz przejść na kolejną wyspę to albo robisz 2 misje z ostatniej mapki wyspy na której grasz, albo wbijasz określonego expa i idziesz dalej, albo zabijasz określoną ilość potworków z wyspy wyższej.
Pisałem już wcześniej, że dla jednego łatwiej będzie wbić expa, a dla drugiego zrobić te 2 misje z ostatniej mapki. Nie można robić wszystkiego na jedno kopyto, bo wtedy zostanie to co jest i nie będzie poprawnego zbalansowania gry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Delanov19
Powieściopisarz
Powieściopisarz



Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: znienacka

PostWysłany: Nie 14:22, 24 Sty 2010    Temat postu:

Idac za tym co mowisz Raz moge isc na ing majac 15-20k exp bo dam rade wtedy zabic 3 tygrysy sniezne ? 25/35/15 z wlocznia powinien dac rade bezproblemowo bo juz przy 15k mozna miec armor+rozgi z gip...to nie jest balans dla mnie..

Skoro mamy 3 drogi do wybory aby przejsc z mapy na mape (exp, blokowanie mobkow i wykonanie misji) to moze trzeba zaliczyc dwa z trzech w/w ??tak wiem ze mieszam, ale skoro to dyskusja na teraz rego to jednak trzeba napisac wszystko co nam po glowach chodzi.

Razor napisał:
Delanov napisał:
Nie do konca rozumiem...chodzi Ci ze robienie w kolko Karansula to klopot ? dla mnie to najbardziej oplacalna misja na Ing. Nie liczylem ile jest za nia exp/kasy i w jakim czasie ja robie, poprostu mam takie wrazenie. Gdyby bylo napisane w regu "Aby przejsc na Sus musimy miec 140k expa i wykonac misje z 2 mapy Ing" wtedy by mi sie ten punkt podobal

Tu chodzi o zbalansowanie gry, tak żeby dało się grać każdą klasą postaci.
To o czym mówisz nie byłoby niczym innym jak uproszczeniem obecnych zasad, zasad które wprowadził WoL.


Uproszczeniem byloby dodanie kolejnego punktu po wykonaniu ktorego bedziemy mogli isc na Sus ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Razor
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z nienacka
Płeć: XY

PostWysłany: Nie 15:53, 24 Sty 2010    Temat postu:

Delanov19 napisał:
Idac za tym co mowisz Raz moge isc na ing majac 15-20k exp bo dam rade wtedy zabic 3 tygrysy sniezne ? 25/35/15 z wlocznia powinien dac rade bezproblemowo bo juz przy 15k mozna miec armor+rozgi z gip...to nie jest balans dla mnie..

Skoro mamy 3 drogi do wybory aby przejsc z mapy na mape (exp, blokowanie mobkow i wykonanie misji) to moze trzeba zaliczyc dwa z trzech w/w ??tak wiem ze mieszam, ale skoro to dyskusja na teraz rego to jednak trzeba napisac wszystko co nam po glowach chodzi.

Razor napisał:
Delanov napisał:
Nie do konca rozumiem...chodzi Ci ze robienie w kolko Karansula to klopot ? dla mnie to najbardziej oplacalna misja na Ing. Nie liczylem ile jest za nia exp/kasy i w jakim czasie ja robie, poprostu mam takie wrazenie. Gdyby bylo napisane w regu "Aby przejsc na Sus musimy miec 140k expa i wykonac misje z 2 mapy Ing" wtedy by mi sie ten punkt podobal

Tu chodzi o zbalansowanie gry, tak żeby dało się grać każdą klasą postaci.
To o czym mówisz nie byłoby niczym innym jak uproszczeniem obecnych zasad, zasad które wprowadził WoL.


Uproszczeniem byloby dodanie kolejnego punktu po wykonaniu ktorego bedziemy mogli isc na Sus ??

Dajesz sobie radę mapie, więc na niej grasz. Nie jest to sprzeczne z zasadą grania tam gdzie nie daje się rady.
Przy tym expie co podajesz, równie dobrze jesteś w stanie zrobić wszystkie wymagane obecnie misje o ile umiesz grać... Mały swoim wojem poszedł na Ing przy 14k na nowym regu.
Nie robimy zasad pod 3 klasy, tylko pod wszystkie i niestety nie można zrobić wszystkiego na jedno kopyto tak jak to było zrobione dotychczas.
Wcześniej się czepiałeś expa, teraz się czepiasz potworków... Mi się zdaje, czy na siłe szukasz problemu? Nie pasują Ci nasze opcje, to wymyśl lepsze i przedstaw je tutaj, oczywiście tak żeby się dało grać każdą klasą postaci, żeby nie zajmowały dużo miejsca i ofc zrób to tak, żeby nowi nie mieli z nimi problemów.
Osobiście mógłbym przystać na wykonywanie 2-ch opcji z 3-ech, ale popatrz na to z drugiej strony.... Przy tym Twoim woju i tak jak będziesz w stanie wykonać 2 misje z 4 mapki, to od strzała zabijasz 3 białe tigi na Ing, więc dla takiego woja to żaden problem nawet przy 14k exp, a teraz druga taka sytuacja z łucznikiem gdzie musisz wbić 40k expa po czym zabić 3 tigi. Teraz sobie przelicz czas wbicia 14k wojem włócznikiem i wbicia 40k łucznikiem. W przypadku włócznika czas przejścia na Ing się nie zmienia, ale przy łuczniku który miałby możliwość przejścia na Ing przy expie (strzelam) 20k, dając rady z tymi trzema tigami, to nie pójdzie bo będzie musiał jeszcze wbić 40k expa. Nie bierzesz pod uwagę trudności grania daną klasą... Jeżeli już, to lepiej byłoby wprowadzić wymaganego expa jako obowiązek + 1 dowolna opcja. Tylko teraz włócznicy by się pluli, bo oni dają radę isć na ing przy 14k i byłby płacz, że ich się ogranicza no i też nie każdemu newbowi by się chciało wbijać tego expa, więc odpada, ale jest kolejna opcja, opcja z samymi potworkami, bo każdy na jakimś tam expie da rady ubić te 3 tigi, ale na to nikt przecież nie przystanie, bo to już jest zlikwidowanie jakichkolwiek ograniczeń przejściowych, więc wracamy do naszych 3-ech opcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mały
Moderator Naczelny
Moderator Naczelny



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: XY

PostWysłany: Nie 20:40, 24 Sty 2010    Temat postu:

Nie bede sie rozpisywal, ale Razor ma racje....
Opcja z 2 questami, zeby isc dalej byla tylko pod 3 klasy.
Woj 35 dex
Woj 35 str
MAg
Ktore to odpowiednio z godnie z nowym regulaminem(tym wolowym) byly w stanie isc na ing przy 14k, 14k, 17k(nie jestem jakims mistrzem gry, ale sprawdzalem sam grajac nimi i tak dalo sie to zrobic. Ofc nerding mode, ale jednak.) I przyznam, ze wojem 35 str prawie dedlem na martwym, bo mi sie 2 biale szkielety dolaczyly podczas walki i musialem pod sciana stanac, zeby mniej na raz podbiegalo.

Z kolei takim lukiem(wbrew pozorom jedna z lepszych postaci w ei jesli bierzemy pod uwage wszystkie kalsy) nie zrobisz tych questow jeszcez dlugo. Krolowej nie masz szans, gdyz ralf swoim wojem na 400k (35 dex wlucznik) robil tylko maly odsetek prob. Nieumarly dla lucznika, to podobny problem. Nawet stosujac 4 luki z oslabieniem. Martwe miasto bycmoze jest mozliwe, ale wydaje mi sie, ze 3 luki i miecz musi byc.(by moc regenerowac rozgi, ktore przy otoczeniu przez 4 duze szkielety padaja w mgnieniu oka).

I tu powstaly te opcje expowe. Bo 40k expa jest do wbicia. Luk moze bardzo dobrze sobie radzic na 3 mapie. Nie mowiac o innyc charach. Przykladowo sprawdzalem ostanio jak sobie radzi dagger. Czystym daggerem gra sie nawet przyjemnie. I to na ostatnich mapach danej wyspy. Niestety questow nie zrobi z powodu zbyt wysokich wspolczynnikow zbroi bosow, albo odpornosci w przypadku duzysz szkieletow, ktorym max crit jaki mi wszedl to bylo 3. Dla takiego daggera nabicie sobie 40k tez nie bedzie duzym problemem, zwlaszcza, ze do 3 mapy moze grac luzno nawet sam.(na 4 mapie za duzo duzych szkieletow). Na reszcie wysp jest podobna sytuacja. Dagger nie zabije 3 tigow z ing, majac sztylec z gip(reszt awysp tam samo). Nie zrobi best questow z pwoodu zbroi. Dla daggera(i innych trudnych profesji) progi expowe to jedyne rozwiazanie. I choc sam wczesniej bylem zdania, ze regulamin mozna zmieniac jak sie chce, a dagger i tak bedzie ssac tak samo, to zmeinilem zdanie. Jest grywalny az do sus wlacznie. A na jasce ofc jesli mu sie nie nudzi, to mzoe sobie tarczowac, lub robic Lorda(tu nie ma znaczenia bron...)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Delanov19
Powieściopisarz
Powieściopisarz



Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: znienacka

PostWysłany: Pon 9:27, 25 Sty 2010    Temat postu:

Spojrzmy prawdzie w oczy..kto gra lucznikiem/nozownikiem i dochodzi dalej niz kilka k exp ?? Bo niestety kazda proba zmiany czegokolwiek w regu zostaje zestrzelona argumentem "dyskryminuje lucznika"

Kiedys sam myslalem nad nozownikiem. Wbicie 40k na 3 mapie nie wydaje sie tak trudne, a mozemy na niej spokojnie uzbierac kase na sztylet z ing. Czy to zgodne z regiem ? Nie ma tam napisane ze musze zabijac 3 tygrysy sztyletem z Gip..moge za uczciwie zarobiona kase kupic bron z Ing Wesoly

Chcecie uproszczenia ? prosze bardzo:

Wszystkie postacie procz lucznika/nozownika musza wykonac 2 misje z ostatniej mapy i zabic na raz 3moby z nastepnej wyspy. Dla w/w klas dochodzi ograniczenie exp (40k gip->ing oraz 140k ing->sus) plus oczywiscie 2misje/3 moby.

Na marginesie wg mnie mozna zrobic wlocznikiem Krolowa, przy 3 wloczniach mozemy miec perma oslabienie, potrebujemy tylko wysoki atak ...
I pytanko na koniec: mozna dodac nowy mateterial ktory moznaby wykorzystac TYLKO do sztyletu na Gip ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Razor
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z nienacka
Płeć: XY

PostWysłany: Pon 10:17, 25 Sty 2010    Temat postu:

Delanov19 napisał:
Spojrzmy prawdzie w oczy..kto gra lucznikiem/nozownikiem i dochodzi dalej niz kilka k exp ?? Bo niestety kazda proba zmiany czegokolwiek w regu zostaje zestrzelona argumentem "dyskryminuje lucznika"

Kiedys sam myslalem nad nozownikiem. Wbicie 40k na 3 mapie nie wydaje sie tak trudne, a mozemy na niej spokojnie uzbierac kase na sztylet z ing. Czy to zgodne z regiem ? Nie ma tam napisane ze musze zabijac 3 tygrysy sztyletem z Gip..moge za uczciwie zarobiona kase kupic bron z Ing Wesoly

Chcecie uproszczenia ? prosze bardzo:

Wszystkie postacie procz lucznika/nozownika musza wykonac 2 misje z ostatniej mapy i zabic na raz 3moby z nastepnej wyspy. Dla w/w klas dochodzi ograniczenie exp (40k gip->ing oraz 140k ing->sus) plus oczywiscie 2misje/3 moby.

Na marginesie wg mnie mozna zrobic wlocznikiem Krolowa, przy 3 wloczniach mozemy miec perma oslabienie, potrebujemy tylko wysoki atak ...
I pytanko na koniec: mozna dodac nowy mateterial ktory moznaby wykorzystac TYLKO do sztyletu na Gip ?

Zmień nastawienie... Wcześniej złe były potworki i exp, a teraz złe są klasy postaci.
Oprócz łucznika i daggera jest jeszcze maczugowiec (nie młotnik) oraz miecznik. Nie chodzi o żadną dyskryminację, tylko o to, że jak zostanie to co jest, to właściwie nie zmieni się nic, a w końcu chcemy to poprawnie zbalansować. Kolejną ważną tutaj rzeczą są newby, które mają w dupie wykonywanie 2 misji na każdej mapce i grają po swojemu przez co są unlegit w świetle obecnego rega. O nich też trzeba pomyśleć.
W kwestii broni, nie ma różnicy czym bijesz, czy bronią z Ing czy z Gip, jeżeli tylko Cię stać na broń z Ing, to nic nie stoi na przeszkodze abyś jej użył. Zbieranie kasy na broń z Ing czy Sus trochę czasu zajmuje, więc jak już mówiłem różnicy nie ma żadnej.
Nie mówmy też tutaj o żadnym "upraszczaniu", bo to nie jest upraszczanie tylko poprawianie rega, który został napisany pod 3 klasy postaci. Ja już powiedziałem, że najlepszą opcją byłoby zabicie 3 potworków na raz, wtedy każdy by szedł dalej kiedy po prostu dawałby radę i tutaj możnaby się trzymać zasady "nie graj tam gdzie sobie nie radzisz" oraz "graj na własne sumienie", tylko że na takie coś nie przystanie nikt, bo to już jest zupełne zmniejszenie wymagań.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mały
Moderator Naczelny
Moderator Naczelny



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: XY

PostWysłany: Pon 16:53, 25 Sty 2010    Temat postu:

Chcialem tylko powiedziec, ze ralfowi jeg owojem 400k udawalo sie zrobic 1 na kilka krolowych...


Co do uzbierania kasy na gip... BArdzo prosto. Pomiajac przyklad zeusa, to tym wojem co majac 14k przeszedlem na ing. mialem od razu juz wlocznie ze stali. 64k kasy na dzikach uzbieralem. Da sie? sie da;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Delanov19
Powieściopisarz
Powieściopisarz



Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: znienacka

PostWysłany: Pon 17:06, 25 Sty 2010    Temat postu:

Mały napisał:

Co do uzbierania kasy na gip... BArdzo prosto. Pomiajac przyklad zeusa, to tym wojem co majac 14k przeszedlem na ing. mialem od razu juz wlocznie ze stali. 64k kasy na dzikach uzbieralem. Da sie? sie da;]


To sie nazywa zbalansowany reg. Nie mowie tu oczywiscie ze to wasza/nasza wina poprostu taka jest juz ta gra od lat...co nie znaczy ze ma byc taka przez kolejne kilka.

Raz jezeli CI nie pasuje wszystko co ja pisze, wiec prosze napisz od siebie jakis pomysl bo jak narazie to tylko zbywasz wszystkie pomysly innych. To zle to nie tak to tamto to sramto... Ja poprostu odpowiadam w pewnym sensie na wasze poprzednie posty. Ktos napisal ze pomysl zeby kazda klasa postaci zaliczala moby+mapy jest do dupy bo nie jest to zbalansowane, wiec dodalem prog expa dla tych postaci ktore maja trudniej wykonywac misje...ale wyglada na to ze i tak jest zle. WIEC NAPISZCIE DO CHOLERY CZEGO OCZEKUJECIE od nowych pomyslow do rega...

I powtorze pytanie: CZY UCZCIWE JEST POJSCIE NOZOWNIKIEM 40k NA ING KUPIENIE TAM SZTYLETU I ZABICIE 3 TYGRYSOW DZIEKI CZEMU BEDZIEMY MOGLI GRAC NA TEJ WYSPIE ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemek
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Pon 17:08, 25 Sty 2010    Temat postu:

Delanov19 napisał:
Spojrzmy prawdzie w oczy..kto gra lucznikiem/nozownikiem i dochodzi dalej niz kilka k exp ?? Bo niestety kazda proba zmiany czegokolwiek w regu zostaje zestrzelona argumentem "dyskryminuje lucznika"


No wlasnie nikt nie gra tymi postaciami bo do tej pory regulamin bardzo je ograniczal. I wlasnie po to usuwamy zbedne ograniczenia przejscia z mapy na mape a w przypadku wysp dajemy do wyboru 3 alternatywy. Wlocznik/topornik czy mag bez problemu zrobia dwie misje z ostatniej mapy, czy zabija te 3 stwory, a postacie slabsze jak wlasnie ww. lucznicy czy sztyleciarze moga posiedziec do tych podanych granic expowych i nie beda musieli konczyc kariery na 4 mapce gip gdzie wykonanie dla nich 2 wymaganych misji graniczy z cudem.

Delanov19 napisał:

Kiedys sam myslalem nad nozownikiem. Wbicie 40k na 3 mapie nie wydaje sie tak trudne, a mozemy na niej spokojnie uzbierac kase na sztylet z ing. Czy to zgodne z regiem ? Nie ma tam napisane ze musze zabijac 3 tygrysy sztyletem z Gip..moge za uczciwie zarobiona kase kupic bron z Ing Wesoly


No dokladnie. Jestes na Ing, wiec mozesz juz kupic sztylet z Ing. Zaden regulamin Ci tego nie zabrania. Powiedzialbym nawet, ze jest to bardzo polecana opcja. Jezyk

Delanov19 napisał:

Chcecie uproszczenia ? prosze bardzo:

Wszystkie postacie procz lucznika/nozownika musza wykonac 2 misje z ostatniej mapy i zabic na raz 3moby z nastepnej wyspy. Dla w/w klas dochodzi ograniczenie exp (40k gip->ing oraz 140k ing->sus) plus oczywiscie 2misje/3 moby.


Widze, ze nie masz nic przeciwko reszcie regulaminu tylko chodzi Ci o punkty dotyczace przechodzenia z wyspy na wyspe. Ok. Myslalem jeszcze nad tym, aby dac tylko dwie opcje: Albo robisz dwie wymagane misje i zabijasz 3 mobki na nastepnej wyspie (wersja dla silniejszych postaci, ktore potrafia tego dokonac przy relatywnie niskim expie. Jesli potrafia zrobic dwie misje to zabicie 3 mobkow nie jest dla nich zadnym problemem), lub tylko wymaganie expowe dla postaci slabszych dla ktorych dwie poprzednie opcje sa trudne do wykonania. Ewentualnie: wykonanie jeden/dwoch najtrudniejszych misji na wyspie, lub granica expowa. Co wy na to? Troche wymyslilem to na poczekaniu wiec jesli jest jakies niedociagniecie w tym pomysle to prosze mnie poprawic. Wesoly

P.S. Spokojnie Del, nic sie nie dzieje. Bez caps locka prosze. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemek dnia Pon 17:10, 25 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Delanov19
Powieściopisarz
Powieściopisarz



Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: znienacka

PostWysłany: Pon 17:23, 25 Sty 2010    Temat postu:

Przemek rozumie mnie doskonale z tego co widze Kwadratowy

To co chcialbym zmienic to odrobine wicej rygoru przy przechodzeniu z wyspy na wyspe dla postaci "silniejszych" (mag wlocznik i niektorzy wojowie) oraz dac szanse lucznikowi nozownikowi czy kazdej innej postaci ktora wymaga od nas wiecej myslenia w czasie grania. Nie podaje juz gotowych pomyslow ktore sa idealnym rozwiazaniem, staram sie tylko znalesc punkt zaczepienie dzieki ktoremu bede wiedzial czym mam sie kierowac przy probie zbalansowania gry kazda postacia.

Raz nie niepasuje mi exp/klasy postaci/moby tylko wlasnie to przechodzenie z mapy na mape, chce zeby bylo "sprawiedliwe" dla kazdej postaci. Niestety nie mozna tego osiagnac kiedy wszystkie klasy przechodza z wyspy na wyspe na tych samych warunkach. Dlatego podaje co chwile nowe pomysle zmian tego punktu regulaminu.

Prawde powiedziawszy to wlocznik i mag powinni zaliczyc misje ORAZ moby ORAZ 40k exp bo tak jak Maly napisal ze woj przy 14k moze isc na ing. Wiem ze przy 18k zrobilem nieumarlego (nie mialem zdolnosci 'wlocznie') i moglbym isc juz na ing. Uzbieranie kasy na wlocznie nawet na tygrysach to pestka dla nas, a przy 15int przyrost exp bedzie naprawde smieszny...

Przemek napisał:

Myslalem jeszcze nad tym, aby dac tylko dwie opcje: Albo robisz dwie wymagane misje i zabijasz 3 mobki na nastepnej wyspie (wersja dla silniejszych postaci, ktore potrafia tego dokonac przy relatywnie niskim expie. Jesli potrafia zrobic dwie misje to zabicie 3 mobkow nie jest dla nich zadnym problemem), lub tylko wymaganie expowe dla postaci slabszych dla ktorych dwie poprzednie opcje sa trudne do wykonania. Ewentualnie: wykonanie jeden/dwoch najtrudniejszych misji na wyspie, lub granica expowa. Co wy na to? Troche wymyslilem to na poczekaniu wiec jesli jest jakies niedociagniecie w tym pomysle to prosze mnie poprawic. Wesoly


Nie mozemy dac dla lucznika (przyklad) tylko ograniczenia w postaci 40k, musi sobie dawac rade na pierwszej mapie ing co za tym idzie MUSI zabic 3tygryski Kwadratowy wiec to juz automatycznie daje nam 2 punkty do zaliczenia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Delanov19 dnia Pon 17:29, 25 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemek
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Pon 17:36, 25 Sty 2010    Temat postu:

No my mamy dokladnie ten sam cel. Zbalansowanie. Chodzi o to zeby jedna klasa nie czula sie pokrzywdzona wzgledem innych. A co do wlocznika ktory musi miec obowiazkowo 40k exp chyba sie troszke nie moge zgodzic. Potem by sie pluli, ze zamiast isc sobie na ing bo juz bez problemu daja rade musza ciułać jeszcze kupe czasu na Gip te 40k. Mysle, ze mnie zrozumiesz w tej kwestii.

Wiesz, na poczatku tez chcielismy zrobic rozpiski dla kazdej klasy postaci i jakie wymagania musza spelnic, ale wtedy zajmowaloby to strasznie duzo miejsca. Poza tym mag magowi nierówny, woj wojowi nierówny etc. Kazda postac moze byc inna nawet jesli wbrew pozorom jest to ta sama klasa. Rozne staty, skille itd. Dla jednego wlocznika cos moze byc latwe, dla innego trudne. Na przyklad wlocznik 35 dex nie ma problemu z zabijaniem najslabszych zombie na jaskini, podczas gdy wlocznik 35 str juz nie ma tak kolorowo. (albo to chodzilo o druga mape? Wesoly No nieważne). I o to chodzi. Trzeba wymyslic cos takiego co pozwoliloby dla kazdego dopasowac odpowiednia opcje bez zbednego rozpisywania sie, bo oczywiscie moglibysmy zropic spis typu:
-łucznik ma zrobic to i to
-sztylet ma zrobic to i to
-mag to i to
I tak dalej, ale troche sie to mija z celem, bo jak pisalem na poczatku: kazda postac jest inna, poza tym nie kazdego mozna bezposrednio przypisac do okreslonej klasy postaci. Ktos np. zrobi woja uniwersalnego, ktory korzysta z wielu rodzajow broni i potem sie pogubi bo nie bedzie wiedzial ktore warunki ma spelniac.
Myslalem, ze propozycja tych trzech opcji jest dosc dobra, aczkolwiek jestesmy otwarci na dalsze propozycje. Jesli jeszcze cos wymysle to dam znac.

EDIT:

Moje dalsze przemyslenia:

Moznaby powrocic do starego regulaminu czyli zezwolic na przejscie na nastepna misje dopiero po wykonaniu jednej, lub dwoch najtrudniejszych misji na danej mapie. Nikt nigdy na to nie narzekal. Ale tez dochodzi kwestia balansu. Slabsze postacie nie sa w stanie tego dokonac, wiec trzeba dac im inna mozliwosc przejscia na nastepna wyspe. I tu wlasnie pojawiaja sie wymagania expowe. Ale pojawia sie nastepny problem: co zrobic z tymi ktorzy juz praktycznie daja rade na ingos, ale nie potrafia zrobic wymaganych misji, a nie chce im sie siedziec do tych 40k? Tutaj wpadlismy na pomysl tych 3 mobow. Ale z drugiej strony np taki wlocznik dalby rade je pokonac majac niski exp przy odrobinie szczescia. Uzbiera na 4 rozgi i juz moze probowac. W sumie moznaby usunac zasade trzech mobkow. Nigdy nie bylo dozwolone przechodzenie na nastepna wyspe w tak latwy sposob, wiec chyba nie bedzie problemu. Proponuje wiec tylko dwie opcje do wyboru: Wykonywanie jednej, lub dwoch (trzeba uzgodnic) najtrudniejszych misji na danej wyspie, lub progi expowe. Co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemek dnia Wto 18:10, 26 Sty 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Delanov19
Powieściopisarz
Powieściopisarz



Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: znienacka

PostWysłany: Wto 18:07, 26 Sty 2010    Temat postu:

Zasade 3 mobow zostawilbym tylko przy przejsciu z Sus na Jaske.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GlaziK
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Wto 23:30, 26 Sty 2010    Temat postu:

Tyle tego do czytania, ze sobie wydrukowałem wszystko i na spokojnie przeczytałem w łóżeczku Jezyk W kazdym razie najpierw skomentuje zeby sie wbic w dyskusje Mruga

Razor napisał:
W końcu mając wysokie mniemanie jest się kimś z pozoru tak dobrym, że nie widzi się tego, iż wielkiemu pro z klanu WoL rąk nie urywa przy hp rzędu 1,2k na przykładowym żywiole, a jakiemuś noobowi który grać nie umie, urywa rąsie przy 1,5 - 1,8k hp.
(Coś takiego jak "fart" albo "szczęście" przy niskim hp nie wchodzi w grę, gdyż nawet żywioł z ich mapki potrafił przysadzić krytka za dwa koła, nie mówiąc już o golemie, więc bajki o jednym na milion można sobie schować).


Do tego chciałbym tylko dodać, że jeśli chodzi o mapy WoLu to niestety, ale FART istniał. Dlaczego? Z tego co pamiętam to głównym problemem tego farta czy to na Golemach czy na Zywiole (choc glownie na Golemach) byl bardzo wysoki rozrzut DMG zadawanego przez te stwory... Wahal sie on z tego co pamietam nawet i okolo tysiaca... Chodzi mi o to, ze ustawiajac mobkowi Dmg 150-600 (strzelam, bo nie pamietam dokladnie, ale wiem, ze na tej zasadzie polegal problem wiec wytlumacze na przykladzie) to mogl on bic po uwzglednieniu wszystkiego jakos 600-2400 (to akurat tylko przyklad bo tak jak mowie nie pamietam dokladnie, a nie moge teraz tego sprawdzic) to jak wiadomo postac majaca 1200 HP ma szanse 600/1800, ze Golem bijac mu HS nie zabije go - 30%. Zwazywszy na to, ze mamy 6 miejsc do trafienia to szansa trafienia w glowe wynosi ~17%. Tulow ma tyle samo HP co glowa wiec rownie dobrze dostajac w tulow mozna bylo zginac. Czyli po przeliczeniach wychodzilo mniej wiecej, ze mamy 66% szansy na to, ze Golem nie trafi w miejsce gdzie mozemy pasc na strzal, a potem jeszcze 30% szansy na to, ze taki strzal przezyjemy. Przy odpowiednim spowolnieniu/paralizu kilku osob itp mozna bylo expic na Dysi na farcie - co robila pewna grupa graczy jak zapewne wszyscy dobrze pamietaja bo Golem uderzal postac zaledwie 4x do momentu swojej smierci. W pozniejszych mapach robionych przeze mnie i przez innych, mobki mialy juz to poprawione i pilnowane bylo, aby rozrzut DMG nie byl tak wysoki. Ale to juz mniejsza bo nie o to chodzi...


Razor napisał:
innymi klasami postaci nie jesteśmy w stanie grać na "czysto". Spróbój zrobić archerem za pomocą łuku umarlaka...

Przemek napisał:
Delanov napisał:
Spojrzmy prawdzie w oczy..kto gra lucznikiem/nozownikiem i dochodzi dalej niz kilka k exp ?? Bo niestety kazda proba zmiany czegokolwiek w regu zostaje zestrzelona argumentem "dyskryminuje lucznika"

No wlasnie nikt nie gra tymi postaciami bo do tej pory regulamin bardzo je ograniczal. I wlasnie po to usuwamy zbedne ograniczenia przejscia z mapy na mape a w przypadku wysp dajemy do wyboru 3 alternatywy. Wlocznik/topornik czy mag bez problemu zrobia dwie misje z ostatniej mapy, czy zabija te 3 stwory, a postacie slabsze jak wlasnie ww. lucznicy czy sztyleciarze moga posiedziec do tych podanych granic expowych i nie beda musieli konczyc kariery na 4 mapce gip gdzie wykonanie dla nich 2 wymaganych misji graniczy z cudem.

Mały napisał:
Z kolei takim lukiem(wbrew pozorom jedna z lepszych postaci w ei jesli bierzemy pod uwage wszystkie kalsy) nie zrobisz tych questow jeszcez dlugo. Krolowej nie masz szans, gdyz ralf swoim wojem na 400k (35 dex wlucznik) robil tylko maly odsetek prob. Nieumarly dla lucznika, to podobny problem. Nawet stosujac 4 luki z oslabieniem. Martwe miasto bycmoze jest mozliwe, ale wydaje mi sie, ze 3 luki i miecz musi byc.(by moc regenerowac rozgi, ktore przy otoczeniu przez 4 duze szkielety padaja w mgnieniu oka).


Wprawdzie sie powtorze juz ktorys raz z kolei, ale to nic... Dawno nie pisalem Mruga Lucznikiem da sie zrobic Nieumarlego jak i Martwe Miasto. Martwe miasto tak jak napisal Maly - majac miecz w eq i stojac gdzie sie da pod sciana... Miecz glownie przydawal sie do rzucania STR bo poza tym lepiej oplacalo sie strzelic te 2x i miec mozliwosc zabicia odrazu tego mobka niz leczenie sie z nadzieja, ze nie oberwiemy...Martwe robilem swoim lucznikiem dosyc szybko w porownaniu z umarlakiem bo nieumarlego zrobilem dopiero na 120k exp - ale to tez dlatego, ze zamiast szybko zbierac kase na dzikach to wolalem zbierac na luk ingosowy robiac Mam Pomysl caly czas - a wiadomo wtedy kasa leci duzo wolniej, a exp troche podeszlo... W kazdym razie ja kierowalem sie zasada, ze musze zrobic dana misje 3x pod rzad (jesli chodzi o misje podlegajace do przechodzenia z krainy do krainy). Po kilku probach wyczailem sposob, na zrobienie nieumarlego lucznikiem i zrobilem go 3x pod rzad. Z tego co pamietam to mialem 4 luki z gip ofc, sile na 80s, leczenie 60/20 (albo 80/20)... Wymagalo to oczywiscie duuuzo grania bo aby trafiac nieumarlego za kazdym razem w HS lucznikiem trzeba miec troche ataku a i nie bylo to zabijanie typu wcisnac atak i koniec tylko trzeba bylo sie jeszcze dodatkowo leczyc samemu na zmiane z atakiem, aby sie udalo... W kazdym razie... Nie neguje tego co mowicie - bo ktos tu dobrze napisal, ze jakiemus newbie nie bedzie sie chcialo przeciez tyle meczyc na Gipath, a majac mniej doswiadczenia moze stwierdzic, ze jest to niewykonalne i olac regulamin... Co nie zmienia faktu, ze wg mnie pojscie na Ingos lucznikiem majacym 40k expa totalnie mija sie z celem... Chodzi oczywiscie o radzenie sobie tam samemu... No, ale to juz kwestia gustu, ja wolalem isc dopiero jak juz na Gip zalatwilem wszystko co sie dalo...

Delanov napisał:
I pytanko na koniec: mozna dodac nowy mateterial ktory moznaby wykorzystac TYLKO do sztyletu na Gip ?


Mozna, ale jest z tym duuuzo meczenia bo trzebaby powielac meterial/model/przypisac go do niego itp itd... Ogolnie duzo roboty... Latwiej byloby po prostu zwiekszyc obrazenia schematu sztyletu, ALE... Jak wszyscy wyzej napisali mowa o czystym EI, na ktorym nie ma byc zadnych modyfikacji... Wiec pomysl z gory odpada...

Delanov napisał:
CZY UCZCIWE JEST POJSCIE NOZOWNIKIEM 40k NA ING KUPIENIE TAM SZTYLETU I ZABICIE 3 TYGRYSOW DZIEKI CZEMU BEDZIEMY MOGLI GRAC NA TEJ WYSPIE ???


Chyba ktos juz powiedzial - tak mozna jak najbardziej i nie ma sie co klocic Mruga


A teraz cos ode mnie... Nie wiem czy ktokolwiek zauwazyl, ale to wlasnie regulamin ograniczyl mozliwosci gry i zamiast ja przedluzyc to doprowadzil do tego, ze gracze pokonczyli gre... Dla mnie stal sie on jednym wielkim nieporozumieniem i tak jak wielu z was powiedzialo najwazniejsza zasada jest "Graj na wlasne sumienie...". Nie wiem czy "zbalansowanie" regulaminu zmieni cokolwiek gdyz wielu graczy, ktorzy przyszli i zobaczyli co sie dzieje raczej juz nie wroci drugi raz skoro rozczarowali sie rozgrywka...

Idziecie w dobrym kierunku jesli chodzi o czyste EI... Bo jesli chodzi o gre na czystym EI to jakby nie patrzec... Zrobil sie balagan. Problem moze byc tylko to czego probowano uniknac. W regulaminie bylo wiele zasad nie pisanych. Gracze popelniali bledy i mowili, ze nie ma tego w regu, a potem ktos im tlumaczyl ze w PKT X w zdaniu X jest napisane mniej wiecej i dlatego zlamal punkt. Tym samym reg zaczal byc modyfikowany, aby uniknac nieporozumien - dlatego zaczal byc obszerny i zaczelo robic sie troche syfu typu - rob to, rob tamto, a potem zrob to... Czego nie neguje bo sam przyczynialem sie do poprawek pozniejszego rega i sam jestem autorem rega, na ktorym gra moj klan, a do ktorego moj klan zgodzil sie byc zobowiazanym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mały
Moderator Naczelny
Moderator Naczelny



Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: XY

PostWysłany: Śro 10:31, 27 Sty 2010    Temat postu:

Zacznijmy od luka. Wiemy dobrze, ze jesli chodzi o lucznika, to w ei mozna Cie nazwac specem. Ale to, ze cos jest wykonalne nie zmienia faktu, ze dla przecietnego newba wydaje sie niemozliwe. Zobacz, ze nawet my(ludzie grajacy w to po 5 i wiecej lat) nie znamy wszystkich tych dziwnych sztuczek z lukiem i niektore rzeczy wydaja nam sie niemozlwie. To, ze my potrafimy to zrozumiec, jak juz ktos wytluamczy i pokaze, nie oznacza, ze taki newb, ktory wlaczyl gre tydzien temu i nie potrafi nawet stat dobrze rozdac, dalby rade cos takiego opanowac.

I jak juz wszyscy pisalismy. Zasada "graj na wlasne sumienie" i "nie graj tam gdzie sobei nie radzisz" wystarczylaby w zupelnosci, gdyby ludzie byli uczciwi wobec siebie nawzajem. Oraz podchodzili do tego ze zdrowym rozsadkiem. Niestety ludzie naciagaja kazdy punkt jak sie tylko da. Szukaja najmniejszych luk, dzieki ktorym moznaby cos oszukac. Dlatego regulamin musi byc. Regulamin nei ogranicza nikomu mozliwosci grania. Regulamin po prostu dizeli graczy na 2 grupy. Ludzi, ktorzy chca grac zgodnie z nim oraz ludzie, ktorzy wola grac po swojemu.(no mozna tu jeszcze na sile wpakowac trzecia grupe moderow;])

Jako, ze regulamin WoLowy byl przystosowany do doswiadczonych graczy, a jest ich aktualnie mniej niz 20, to trzeba go zmienic. Nasza propozycja bedzie odpowiednia dla wszystkich. Starzy gracze i tak beda grali na wlasne sumienie, czyli zapewne zrobienie tych 2 questow z poprzedniej mapy i REALNE RADZENIE SOBIE na danej mapie, zeby tam grac. A newby maja dzieki temu regulaminowi jakies poluznienia odpowiednie do ich poziomu. I byc moze skoro nie przestrasza sie od razu regulaminu i beda zgodnie z nim grac, to kiedys bedzie mozna ich zaliczyc do grona tych doswiadczonych, i mysle, ze sami zaczna grac tak jak i my, gdyz beda szukac jakiegos wyzwania.
Poruszacie tez ciagle problem tych wlocznikow, ktorzy przejda na 7-8k na ing, bo beda walic sami tigi. No trudno... I tacy sie zdarza... Ale nie wierze, ze bedziecie z nimi grali... Wiec w czym problem? Beda sobie grali sami, bo przeciez niesadze, zeby nawet jakas grupka newbie po 20-30k uznala, ze ten 7k im sie na cos przyda. A takie kalkulowanie w ei wystepuje u newbow. To ze on sie wyexpi potem i bedzie grac legit, mimo iz nie spelnil warunkow regulaminu, to juz trudno. Nic na to nie poradzimy. Tak samo jak ciezko bylo keidsy sobie poradzic z ludzmi, ktorzy pierwsze co, to wykonywali z 2-3 razy poslanca "na skradanie" i dopiero zaczynali gre z nabitym juz expem. Jesli nie mial nic oleju w glowie i bylo widac, ze newb straszny, to sie z nim nie gralo i zarzucalo, ze unlegit. Bo bylo widac, ze nabite.(np sytuacja z Yoshim). Jesli byl bardziej doswiadczony, to i tak nikt tego nie wykryl...
I tutaj jest/bedzie tak samo. Doswiadczony gracz i tak bedzie potrafil nagiac regulamin tak, ze nikt nie zawuazy... Z kolei niedoswiadczonych da sie wylapac w pierwszej minucie gry.
I mowcie co chcecie, ale tak zawsze bylo/jest/bedzie.

Jesli ktos chce stosowac regulamin, to bedzie go stosowac. Jak nie bedzie chcial, to bedzie krecil i znajdzie bugi nawet w najbardziej restrykcyjnym regulaminie.

I chcialbym, zebys przedstawil mi o co Ci chodzi w ostatnim akapicie, bo jakos niebardzo go zrozumialem. Albo jest chaotycznei napisany i bez jakiegos podsumowania, albo jak juz pisalem wczesniej - przerasta moje zdolnosci poznawcze.


PS
Jesli w poscie sa jakies niejasnosci/powtorzenia/lanie wody/niescislosci/whatever to piszcie...
A moga sie trafic, bo rano jest;](znaczy niedawno wstalem)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GlaziK
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Śro 10:59, 27 Sty 2010    Temat postu:

Mały napisał:
(...) Ale to, ze cos jest wykonalne nie zmienia faktu, ze dla przecietnego newba wydaje sie niemozliwe. (...) To, ze my potrafimy to zrozumiec, jak juz ktos wytluamczy i pokaze, nie oznacza, ze taki newb, ktory wlaczyl gre tydzien temu i nie potrafi nawet stat dobrze rozdac, dalby rade cos takiego opanowac.


No zgadzam sie z tym i nie twierdze, ze nie macie racji... Pisalem nawet:
GlaziK napisał:
Nie neguje tego co mowicie - bo ktos tu dobrze napisal, ze jakiemus newbie nie bedzie sie chcialo przeciez tyle meczyc na Gipath, a majac mniej doswiadczenia moze stwierdzic, ze jest to niewykonalne i olac regulamin...


Mały napisał:
Jako, ze regulamin WoLowy byl przystosowany do doswiadczonych graczy, a jest ich aktualnie mniej niz 20, to trzeba go zmienic. Nasza propozycja bedzie odpowiednia dla wszystkich. Starzy gracze i tak beda grali na wlasne sumienie, czyli zapewne zrobienie tych 2 questow z poprzedniej mapy i REALNE RADZENIE SOBIE na danej mapie, zeby tam grac. A newby maja dzieki temu regulaminowi jakies poluznienia odpowiednie do ich poziomu. I byc moze skoro nie przestrasza sie od razu regulaminu i beda zgodnie z nim grac, to kiedys bedzie mozna ich zaliczyc do grona tych doswiadczonych, i mysle, ze sami zaczna grac tak jak i my, gdyz beda szukac jakiegos wyzwania.


Tu poryszyłeś w zasadzie wazna kwestie, o ktorej wczesniej chyba nikt nie wspomnial... Slusznie zauwazyles, ze regulamin zaczal byc pisany pod graczy majacych pojecie o grze... (Czemu o tym wczesniej nie pomyslalem? Nie wiem...) Tym samym zgadzam sie z tym, ze dla nowych graczy moze to byc duuzy przeskok...

Mały napisał:
Jesli nie mial nic oleju w glowie i bylo widac, ze newb straszny, to sie z nim nie gralo i zarzucalo, ze unlegit. Bo bylo widac, ze nabite.(np sytuacja z Yoshim). Jesli byl bardziej doswiadczony, to i tak nikt tego nie wykryl...
I tutaj jest/bedzie tak samo. Doswiadczony gracz i tak bedzie potrafil nagiac regulamin tak, ze nikt nie zawuazy... Z kolei niedoswiadczonych da sie wylapac w pierwszej minucie gry.
I mowcie co chcecie, ale tak zawsze bylo/jest/bedzie.


Niestety, ale tutaj Mały tez ma racje... Trzeba wziac pod uwage fakt, ze jesli chodzi o gre starszych graczy to oni kieruja sie juz tylko zasada "Grac na wlasne sumienie" - jak wspomnial wczesniej - gdyz wiedza co moga robic, a czego nie tym samym jesli jakis doswiadczony gracz bedzie chcial oszukiwac - nabic exp etc - to sie i tak nikt do niego nie przyczepi... Dajmy przyklad... Gracz X ma juz Y charow i nagle (tym razem nieuczciwie) nabije sobie na nim 100k exp... Kto bedzie wiedzial, ze oszukal i kto sie przyczepi? Raczej nikt bo wszyscy sa swiadomi, ze doswiadczeni gracze duzo graja solo jak celem jest tylko rozwijanie postaci... Ale z tym juz zrobic nic nie mozemy...

Mały napisał:
I chcialbym, zebys przedstawil mi o co Ci chodzi w ostatnim akapicie, bo jakos niebardzo go zrozumialem. Albo jest chaotycznei napisany i bez jakiegos podsumowania, albo jak juz pisalem wczesniej - przerasta moje zdolnosci poznawcze.


Sprobuje jeszcze raz... W starym regulaminie (tak jak napisales zreszta) mozna bylo doszukac sie wielu "bugow"... W sensie jakis niescislosci, potem ktos zrobil tak i tak, a potem doswiadczeni gracze mu mowili, ze ma chara do kasacji - tak bylo z moimi poczatkami w EI gdy bylem tepiony przez WoL i ich niepisane zasady... Potem zaczely sie poprawki regulaminu. Nie mowie teraz akurat o tych poprawkach, ktore robil WoL, ale o regulaminach pisanych np przeze mnie, Yomande czy tez inne regulaminy zawierajace dokladne opisy co robic jak robic gdzie mozna przechodzic, gdzie nie itp itd... Dlaczego bylo to pisane? Ano bylo dlatego, aby ludzie nie mogli potem powiedziec, ze w regulaminie tego nie ma napisane... (Bo chcieli, aby napisane bylo doslownie typu "Nie rob tego" inaczej mowiono, ze wszyscy sa BE bo stawiaja sie przeciw niemu, a on rozumial regulamin inaczej... (Przyklad: W regulaminie jest napisane, aby nie uzywac bugow, a gracze myla bugi ze "sposobami na misje" i potem sa problemy...) I tak jak napisalem - regulamin zaczal robic sie obszerny (tu podalem przyklad rega RPD), dla nowych graczy na pierwszy rzut oka "ograniczajacy" wszystko... Bo jakby nie patrzec tak jest. Dochodzac do sedna chodzi mi o to, ze regulamin musi byc krotki, ale i tresciwy. Napisany w ten sposob, aby nie mozna bylo sie doszukiwac niepisanych zasad etc. Starzy gracze i tak graja na "swoich regulaminach" (wiadomo ocb), a nowi powinni miec przedstawiony regulamin w ten sposob, aby wiedzieli co mozna, czego nie i rownoczesnie - byli swiadomi konsekwencji w momencie "nadinterpretacji" regulaminu na swoj sposob... A to latwe nie bedzie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GlaziK dnia Śro 16:59, 27 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemek
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Śro 13:29, 27 Sty 2010    Temat postu:

Nie napisales jednak najwazniejszego: co sadzisz o regulaminie proponowanym przez nas? Czy sa jakies niedociagniecia? Czy cos jest nie tak? Czy bylbys sklonny poprzec jego wprowadzenie jako obowiazujacego? Prosimy o jakies opinie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemek dnia Śro 13:30, 27 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GlaziK
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Śro 16:59, 27 Sty 2010    Temat postu:

Przemek napisał:
Nie napisales jednak najwazniejszego: co sadzisz o regulaminie proponowanym przez nas? Czy sa jakies niedociagniecia? Czy cos jest nie tak? Czy bylbys sklonny poprzec jego wprowadzenie jako obowiazujacego? Prosimy o jakies opinie.


Szczerze? Kompletnie nie mam zdania bo nie jestem osoba, ktora gra na otwartych serwach... Jak juz to stawiam srvy na haslo i wbijaja tylko Ci, ktorzy je znaja - czyli praktycznie Ci co sa "ogarnieci"... Nie mam cierpliwosci do tlumaczenia osobom tego i tamtego...

Zmiany, ktore proponujecie to praktycznie powrot po prostu do tego co bylo kiedys jak dobrze zauwazyl moj kumpel... Tym samym jedyna moja propozycja to tak jak wspomnialem juz dwukrotnie. Postarajcie sie uniknac tego, aby gracze doszukiwali sie "wyminięć" rega i oszustw przez zasady niepisane... Jak np wspomniane przeze mnie traktowanie niektorych bugow jako sposoby na misje, a nie jako bugi... Po to regulamin byl rozbudowywany, aby nie bylo niezcislosci. Jesli ma byc krotki to powstaje problem napisania go w taki sposob, aby tych niescislosci nie bylo...

Sam regulamin w zasadzie moge poprzec bo najwazniejsze punkty zostaja, a ja sam i tak bede gral wg swojego uznania mieszczac sie tak w tym regulaminie jak i w wielu moich niepisanych zasadach...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boxer
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Śro 22:13, 27 Sty 2010    Temat postu:

Czytając wasze posty wpadłem na pewien pomysł. Moglibyśmy napisać krótki regulamin, ale dołączyć do niego coś w stylu "Najczęściej zadawane pytania odnośnie regulaminu". Wtedy newb mając wątpliwości szedłby sobie do takowego działu, sprawdzał co i jak (no bo zapewne będzie się rozchodziło o przechodzenie z mapy na mapę, robienie "Skłóć" na skradanie etc.) a regulamin będzie przejrzysty, krótki i zwięzły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GlaziK
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Czw 9:23, 28 Sty 2010    Temat postu:

I wszyscy beda zadowoleni Mruga Bardzo dobry pomysl Box Wesoly No to pozostaje tylko realizacja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boxer
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Pią 19:17, 29 Sty 2010    Temat postu:

Ja to widzę tak: skracamy rega którego napisał Przemek, a do pisania FAQ siada około 5 osób. Na spokojnie moglibyśmy wszystko wtedy przegłosować, ustalić i dopasować tak żeby i newbom i nam się dobrze grało. Do tego przydałoby się założyć temat z sugestiami rzeczy o których trzeba wspomnieć w FAQ oraz z 3 osoby które sprawdziłyby czy coś nie jest pominięte/przegięte etc. Mam nadzieję że minimum jedna osoba z każdego klanu się zgłosi, wtedy nie będzie mowy o tym że jedni innym coś narzucają. Wiem że u nas będą minimum 4 osoby (Ja, Przemek, Razor i Mały) więc teraz wystarczy tylko żeby ktoś z Cys się zgłosił. Glaziu podpytaj Yomandę czy też by usiadł do roboty i możemy zaczynać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam. Strona Główna -> Dyskusje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin